Modele

Ford Focus MK3: Jaki Silnik Wybrać? Najlepsze Opcje Silnikowe

Autor Maciej Kotula
Maciej Kotula11.06.20246 min.
Ford Focus MK3: Jaki Silnik Wybrać? Najlepsze Opcje Silnikowe

Focus MK3 jaki silnik wybrać to jedno z najczęściej zadawanych pytań przez osoby zainteresowane zakupem używanego Forda Focusa trzeciej generacji. Ten popularny model kompaktowego samochodu był oferowany z różnymi jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi, a wybór odpowiedniego silnika ma kluczowe znaczenie dla codziennej eksploatacji i kosztów utrzymania auta. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym opcjom silnikowym Focus MK3 oraz ich zaletom i wadom, aby pomóc Ci podjąć świadomą decyzję.

Kluczowe wnioski:
  • Zarówno benzynowe, jak i diesle układy napędowe Focus MK3 oferują dobre osiągi i rozsądną ekonomię paliwa.
  • Jednostka 1.0 EcoBoost słynie ze świetnej dynamiki i niskiego spalania na poziomie około 5-6 l/100 km.
  • Diesel 1.6 TDCi jest oszczędny, ale może wymagać częstszych remontów.
  • Mocniejsze wersje, jak 1.5 EcoBoost czy 2.0 TDCi, zapewniają więcej mocy kosztem wyższego zużycia paliwa.
  • Przy wyborze silnika warto wziąć pod uwagę styl jazdy i średni roczny przebieg.

Silnik Benzynowy 1,0 EcoBoost - Najlepsza Opcja?

Jedną z ciekawszych propozycji pod maską Forda Focus MK3 jest benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoost. Ta niewielka jednostka napędowa może się wydawać mało imponująca, ale w rzeczywistości oferuje zaskakująco dobre osiągi i świetną ekonomię paliwa. Warto przyjrzeć się jej bliżej, aby sprawdzić, czy będzie to najlepszy silnik dla Ciebie.

Mimo niewielkiej pojemności, wolnossący motor 1.0 EcoBoost generuje całkiem przyzwoite 125 KM mocy. A dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa oraz zmiennej regulacji faz rozrządu i doładowania, zapewnia on dużo więcej momentu obrotowego niż można byłoby się spodziewać po tak małej jednostce. Przekłada się to na bardzo przyzwoitą dynamikę nawet z pełnym obciążeniem.

Kolejną zaletą jest oczywiście niskie zużycie paliwa. Przy spokojnej jeździe Focus MK3 z tym silnikiem będzie spalał zaledwie około 5-6 litrów na 100 km. To naprawdę rewelacyjne osiągi jak na kompaktowego hatchbacka. Z drugiej strony, przy bardziej dynamicznej jeździe, spalanie może wzrosnąć do około 8 l/100 km.

Dodatkowym atutem 1.0 EcoBoost jest przyjemny dla ucha dźwięk pracy i miękkie wibracje tego małego, trzycylindrowego silnika. Nie powoduje on więc nadmiernych drgań wnętrza, co jest problemem niektórych innych małych jednostek. Jeśli więc poszukujesz oszczędnego, względnie żwawego i stosunkowo cichego silnika do Forda Focus MK3, warto rozważyć motor 1.0 EcoBoost.

Focus MK3: Silnik 1.6 TDCi - Jaki Olej i Spalanie? Poznaj Szczegóły!

Diesel 1.6 TDCi to bardzo popularna jednostka napędowa montowana w Fordzie Focus MK3. Chociaż nie jest ona najmocniejszym dieslem oferowanym w tej generacji compacta, ma jednak pewne zalety, o których warto wspomnieć. Przede wszystkim charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i dobrymi osiągami, mimo niewielkiej pojemności.

Dysponując mocą 115 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 285 Nm, 1.6 TDCi nie należy do najwolniejszych silników w swojej klasie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu około 11 sekund, więc można uznać jego osiągi za całkiem niezłe. Co więcej, dzięki pasiom momentu obrotowego typowym dla diesla, Ford Focus z tym motorem sprawdzi się także przy wyprzedzaniu czy holowaniu przyczep.

Ale największym atutem tej jednostki jest niskie zużycie paliwa. Deklarowane spalanie 1.6 TDCi to zaledwie około 4 litry oleju napędowego na każde 100 kilometrów trasy. W mieście będzie to oczywiście więcej - około 5-6 litrów. Niemniej to bardzo dobre wyniki, szczególnie dla tak przestronnego i praktycznego auta jak Focus MK3 jaki silnik.

  • Przepisany olej silnikowy dla 1.6 TDCi to Longlife-98 lub kompatybilny o lepkości 5W30.
  • Olej należy wymieniać co około 15 000 km lub raz na rok, ale trzeba też sprawdzać jego poziom.
  • Silnik ten słynie również z zadowalającej trwałości, jeśli jest regularnie serwisowany i nie eksploatowany zbyt intensywnie.

Ford Focus MK3: Silnik 1.5 EcoBoost - Zalety i Wady Tego Wyboru

W gamie silników do Forda Focus MK3 nie mogło oczywiście zabraknąć jednostki z rodziny EcoBoost. W tej odmianie zastosowano doładowany, wolnossący motor 1.5 EcoBoost osiągający 150 KM mocy maksymalnej. Oferuje on bardzo dobre osiągi, choć ma także pewne wady, które warto poznać przed podjęciem decyzji.

Zacznijmy jednak od zalet. 1.5 EcoBoost w Fordzie Focus to zdecydowanie bardziej dynamiczna propozycja niż 1.0 EcoBoost czy 1.6 TDCi. Sprint do "setki" zajmuje tej jednostce zaledwie 8,3 sekundy, a wysokie wartości momentu obrotowego oznaczają świetną elastyczność podczas przyspieszania czy wyprzedzania. Możliwości tej wersji są naprawdę imponujące jak na kompaktowy samochód.

Kolejnym atutem 1.5 EcoBoost jest stosunkowo niskie zużycie paliwa jak na taką moc. Przy spokojnej jeździe spalanie w trasie oscyluje w granicach 5,5-6 litrów benzyny na 100 km. W warunkach miejskich wzrasta oczywiście do około 7-8 l/100 km, ale to wciąż niezłe osiągi. Poza tym silnik ten objęty jest dłuższą gwarancją producenta niż jednostki diesla.

Z minusów trzeba jednak wspomnieć o nieco gorszej kulturze pracy 1.5 EcoBoost w porównaniu do wolnossących silników. Jest on nieco głośniejszy i generuje więcej wibracji przenoszonych na wnętrze. Ponadto ten wariant Focusa MK3 jest droższy w zakupie od wersji z mniej mocnymi motorami. Jeśli jednak zależy Ci na dynamicznych osiągach, może być to rozsądny wybór.

Ford Focus MK3 - Silnik 2.0 TDCi Poznaj Opinie Użytkowników

Zdjęcie Ford Focus MK3: Jaki Silnik Wybrać? Najlepsze Opcje Silnikowe

W topowej odmianie diesla, Ford Focus MK3 oferowany był z dwulitrowym silnikiem 2.0 TDCi osiągającym 150 KM mocy maksymalnej. Jak wypada ta jednostka w opiniach użytkowników i czy warto na nią postawić? Poznajmy główne wady i zalety 2.0 TDCi w trzeciej generacji Focusa.

Podsumowanie

Wybór odpowiedniego silnika do Forda Focus MK3 zależy od indywidualnych preferencji i stylu jazdy. Oszczędni kierowcy docenią niskie spalanie benzynowego 1.0 EcoBoost lub diesla 1.6 TDCi. Jednak jeśli zależy Ci na dynamice i żwawości, warto rozważyć wariant 1.5 EcoBoost lub mocną wersję 2.0 TDCi. Najlepszy silnik Focus MK3 to taki, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.

Niezależnie od wyboru, Ford Focus MK3 oferuje ciekawą gamę nowoczesnych silników, zarówno wysokoprężnych, jak i benzynowych. Każda jednostka ma swoje mocne strony i wady, dlatego warto dobrze przeanalizować opcje przed zakupem używanego egzemplarza. Miejmy nadzieję, że ten artykuł ułatwił Ci podjęcie świadomej decyzji.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Amortyzacja Aut Używanych: Jak Działa i Na Co Zwracać Szczególną Uwagę
  2. Bagażnik w Peugeot 3008: Jakie Ma Wymiary oraz Pojemność?
  3. Kontrolki Nissan Juke: Interpretacja ikon na desce rozdzielczej Juke
  4. Jak spisać umowę kupna sprzedaży samochodu ze współwłaścicielem?
  5. Czerwona kontrolka w samochodzie: Co oznacza i Jak Postępować?
Autor Maciej Kotula
Maciej Kotula

Witajcie na moim blogu motoryzacyjnym! Nazywam się Maciej Kotula i od ponad 20 lat pasjonuję się samochodami. Jako właściciel tego portalu, pragnę dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi entuzjastami motoryzacji. Na moim blogu znajdziesz szczegółowe recenzje najnowszych modeli aut, praktyczne porady dotyczące eksploatacji i napraw, a także aktualne informacje o przepisach drogowych. Moim celem jest dostarczenie wartościowych i rzetelnych treści, które pomogą Ci w pełni cieszyć się jazdą oraz zadbać o swoje auto. Dołącz do naszej społeczności i odkryj świat motoryzacji na nowo!

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły