Modele

Który biały Peugeot 3008 wybrać? Porównanie wersji silnikowych

Maciej Kotula14 listopada 20249 min
Który biały Peugeot 3008 wybrać? Porównanie wersji silnikowych

Peugeot 3008 biały to elegancki i popularny SUV, który przyciąga wzrok na drodze. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem tego modelu, ale nie wiesz, którą wersję silnikową wybrać, jesteś we właściwym miejscu. W tym artykule porównamy dostępne opcje silnikowe białego Peugeota 3008, analizując ich osiągi, zużycie paliwa i ceny. Pomożemy Ci podjąć świadomą decyzję, która najlepiej odpowie na Twoje potrzeby i oczekiwania.

Kluczowe wnioski:
  • Biały Peugeot 3008 oferuje różnorodne opcje silnikowe, zarówno benzynowe, jak i diesla, a także hybrydy plug-in.
  • Wybór odpowiedniej wersji silnikowej zależy od Twoich preferencji dotyczących osiągów, ekonomii i budżetu.
  • Wersje benzynowe są idealne dla kierowców jeżdżących głównie po mieście, podczas gdy diesle sprawdzą się w dłuższych trasach.
  • Hybrydy plug-in oferują najniższe zużycie paliwa i emisję CO2, ale są droższe w zakupie.
  • Przed podjęciem decyzji, warto przetestować różne wersje silnikowe podczas jazdy próbnej.

Peugeot 3008 biały: Przegląd dostępnych wersji silnikowych

Biały Peugeot 3008 to elegancki SUV, który przyciąga wzrok na drodze. Dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Wśród opcji benzynowych znajdziemy silniki o pojemności 1.2 i 1.6 litra, natomiast diesel występuje w wariancie 1.5 BlueHDi.

Jedną z popularniejszych jednostek napędowych jest 1.6 benzyna, która oferuje dobry balans między mocą a ekonomią. Ten silnik jest dostępny w różnych wariantach mocy, od 180 do nawet 225 KM w wersji hybrydowej plug-in. Dla osób preferujących niższe spalanie, diesel 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM będzie świetnym wyborem.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że biały Peugeot 3008 w wersji hybrydowej plug-in łączy silnik benzynowy z elektrycznym, co pozwala na jazdę w trybie zeroemisyjnym na krótkich dystansach. To idealne rozwiązanie dla osób, które często poruszają się po mieście, ale nie chcą rezygnować z możliwości dłuższych wyjazdów.

Niezależnie od wybranej wersji silnikowej, biały Peugeot 3008 prezentuje się niezwykle elegancko. Jego nowoczesna stylistyka w połączeniu z białym lakierem podkreśla sportowy charakter tego SUV-a, jednocześnie dodając mu nuty elegancji i ekskluzywności.

Porównanie osiągów białego Peugeota 3008 z różnymi silnikami

Analizując osiągi białego Peugeota 3008, warto skupić się na kilku kluczowych parametrach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h, prędkość maksymalna oraz elastyczność to cechy, które mają duży wpływ na komfort i przyjemność z jazdy. W przypadku silnika 1.6 benzyna, czas przyspieszenia do setki wynosi około 8 sekund, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie pojazdów.

Wersja z silnikiem wysokoprężnym 1.5 BlueHDi, mimo nieco wolniejszego przyspieszenia (około 10 sekund do 100 km/h), oferuje imponujący moment obrotowy, co przekłada się na świetną elastyczność. To szczególnie docenisz podczas wyprzedzania na trasie czy podjazdów pod wzniesienia. Prędkość maksymalna w obu wersjach jest zbliżona i wynosi około 200 km/h.

Jeśli zależy Ci na najlepszych osiągach, warto rozważyć hybrydową wersję plug-in. Łączna moc systemu hybrydowego sięga 225 KM, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 7,5 sekundy. To naprawdę imponujący wynik, który pozwoli Ci cieszyć się dynamiczną jazdą w każdych warunkach.

Warto podkreślić, że automat benzyna to świetne rozwiązanie dla osób ceniących komfort jazdy. Skrzynia automatyczna w Peugeot 3008 pracuje płynnie i efektywnie, co w połączeniu z mocnym silnikiem benzynowym daje naprawdę przyjemne wrażenia z jazdy. Dodatkowo, automatyczna skrzynia biegów pozwala na niższe zużycie paliwa w porównaniu do manualnej, szczególnie w warunkach miejskich.

Czytaj więcej: Czy warto ulepszyć radio w Hyundai ix35? Nasz ekspert radzi!

Zużycie paliwa w białym Peugeot 3008: Analiza silników

Jednym z kluczowych aspektów przy wyborze wersji silnikowej jest zużycie paliwa. W przypadku białego Peugeota 3008, różnice między poszczególnymi jednostkami napędowymi są znaczące. Silnik 1.6 benzyna w cyklu mieszanym zużywa średnio około 7-8 litrów na 100 km. To dobry wynik, biorąc pod uwagę moc i osiągi tego silnika.

Diesel 1.5 BlueHDi jest jeszcze bardziej oszczędny. W cyklu mieszanym możemy liczyć na spalanie na poziomie 5-6 litrów na 100 km. To czyni go idealnym wyborem dla osób, które często pokonują długie trasy i chcą zminimalizować koszty paliwa. Warto jednak pamiętać, że rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych.

Najbardziej ekonomiczną opcją jest oczywiście wersja hybrydowa plug-in. W trybie elektrycznym możemy przejechać do 50 km bez użycia silnika spalinowego, co jest idealne do codziennych dojazdów do pracy czy krótkich wycieczek po mieście. W trybie hybrydowym, średnie zużycie paliwa może spaść nawet poniżej 2 litrów na 100 km, co jest wynikiem imponującym dla SUV-a tej klasy.

Warto zaznaczyć, że automat benzyna w Peugeot 3008 jest zoptymalizowany pod kątem ekonomii. Dzięki inteligentnym algorytmom zmiany biegów, automatyczna skrzynia może przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa, szczególnie w warunkach miejskich, gdzie częste zmiany biegów są nieuniknione.

  • Silnik 1.6 benzyna: 7-8 l/100 km w cyklu mieszanym
  • Diesel 1.5 BlueHDi: 5-6 l/100 km w cyklu mieszanym
  • Hybryda plug-in: poniżej 2 l/100 km w trybie hybrydowym, do 50 km zasięgu w trybie elektrycznym

Biały Peugeot 3008: Ceny poszczególnych wersji silnikowych

Zdjęcie Który biały Peugeot 3008 wybrać? Porównanie wersji silnikowych

Ceny białego Peugeota 3008 różnią się w zależności od wybranej wersji silnikowej i wyposażenia. Najtańszą opcją jest zazwyczaj model z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech. Ceny startują od około 120 000 zł za wersję podstawową. Wersja z silnikiem 1.6 benzyna jest nieco droższa, ale oferuje lepsze osiągi. Jej ceny zaczynają się od około 135 000 zł.

Diesel 1.5 BlueHDi plasuje się w podobnym przedziale cenowym co silnik 1.6 benzynowy. Warto jednak pamiętro, że w dłuższej perspektywie, niższe zużycie paliwa może zrekompensować wyższą cenę zakupu. Ceny tej wersji zaczynają się od około 140 000 zł.

Najdroższą opcją jest hybryda plug-in. Jej ceny startują od około 180 000 zł. Mimo wysokiej ceny początkowej, warto rozważyć tę opcję, jeśli zależy nam na niskich kosztach eksploatacji i możliwości jazdy w trybie elektrycznym. Dodatkowo, hybrydy często objęte są różnymi dopłatami i ulgami, co może obniżyć rzeczywisty koszt zakupu.

Wersja z automat benzyna jest zazwyczaj droższa o kilka do kilkunastu tysięcy złotych od odpowiednika z manualną skrzynią biegów. Jednak komfort jazdy i potencjalnie niższe zużycie paliwa w mieście mogą uzasadnić tę dodatkową inwestycję. Pamiętaj, że ostateczna cena zawsze zależy od wybranego poziomu wyposażenia i ewentualnych dodatków.

Wyposażenie standardowe białego Peugeota 3008 wg silnika

Wyposażenie standardowe białego Peugeota 3008 różni się w zależności od wybranej wersji silnikowej i poziomu wyposażenia. Wersje z silnikiem 1.6 benzyna często oferują bogatsze wyposażenie standardowe w porównaniu do podstawowych wersji z silnikiem 1.2. W standardzie możemy znaleźć takie elementy jak dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym czy czujniki parkowania.

Wersje z silnikiem wysokoprężnym 1.5 BlueHDi zazwyczaj nie różnią się znacząco wyposażeniem od odpowiedników benzynowych w tej samej linii wyposażenia. Jednak często dodawane są do nich elementy zwiększające komfort jazdy na długich trasach, takie jak tempomat adaptacyjny czy systemy wspomagające jazdę w korku.

Najbogatsze wyposażenie standardowe znajdziemy w wersjach hybrydowych plug-in. Oprócz wszystkich elementów dostępnych w wersjach spalinowych, otrzymujemy tu dodatkowo zaawansowany system zarządzania trybami jazdy, możliwość ładowania z gniazdka domowego oraz często lepsze systemy audio i nawigacji.

Warto zwrócić uwagę, że wersje z automat benzyna często oferują w standardzie elementy zwiększające komfort jazdy, takie jak łopatki zmiany biegów przy kierownicy czy bardziej zaawansowane systemy wspomagania jazdy. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej, biały Peugeot 3008 zawsze wyróżnia się wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi i innowacyjnym kokpitem i-Cockpit.

  • Wersje z silnikiem 1.6 benzyna oferują bogatsze wyposażenie standardowe, w tym dwustrefową klimatyzację i system multimedialny z dużym ekranem.
  • Hybrydy plug-in mają najbardziej rozbudowane wyposażenie, zawierające zaawansowane systemy zarządzania trybami jazdy i możliwość ładowania z gniazdka.
  • Wersje z automatyczną skrzynią biegów często zawierają dodatkowe elementy zwiększające komfort jazdy, jak łopatki zmiany biegów przy kierownicy.

Który biały Peugeot 3008 najlepszy? Rekomendacje ekspertów

Wybór najlepszej wersji białego Peugeota 3008 zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji. Eksperci często rekomendują silnik 1.6 benzyna jako złoty środek. Oferuje on dobry balans między osiągami a ekonomią, co sprawia, że jest uniwersalnym wyborem zarówno do jazdy miejskiej, jak i na dłuższych trasach.

Dla osób, które dużo podróżują po autostradach i drogach ekspresowych, diesel 1.5 BlueHDi może okazać się lepszym wyborem. Niskie zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy sprawiają, że ta jednostka napędowa sprawdza się świetnie w dłuższych podróżach. Dodatkowo, nowoczesne silniki diesla są ciche i kulturalne w pracy, co przekłada się na wysoki komfort jazdy.

Hybryda plug-in to rekomendacja dla osób, które chcą połączyć ekonomiczną jazdę po mieście z możliwością dłuższych wyjazdów. Możliwość jazdy w trybie elektrycznym na krótkich dystansach pozwala znacząco obniżyć koszty codziennej eksploatacji. Jednak wyższa cena zakupu sprawia, że ta opcja jest opłacalna głównie dla osób, które dużo jeżdżą i mogą w pełni wykorzystać potencjał napędu hybrydowego.

Jeśli chodzi o skrzynię biegów, wielu ekspertów poleca wersję z automat benzyna. Automatyczna skrzynia biegów znacząco podnosi komfort jazdy, szczególnie w mieście, gdzie częste zmiany biegów mogą być męczące. Dodatkowo, nowoczesne automaty są bardzo efektywne i często przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa. Warto jednak pamiętro, że wybór między automatem a manualem to kwestia indywidualnych preferencji kierowcy.

Podsumowanie

Wybór odpowiedniego białego Peugeota 3008 zależy od indywidualnych potrzeb kierowcy. Silnik 1.6 benzyna oferuje dobry balans między mocą a ekonomią, sprawdzając się zarówno w mieście, jak i na trasie. Dla osób szukających oszczędności, diesel 1.5 BlueHDi będzie idealnym rozwiązaniem, szczególnie przy dłuższych podróżach.

Wersja z automat benzyna zapewnia wysoki komfort jazdy, zwłaszcza w warunkach miejskich. Hybryda plug-in to świetna opcja dla ekologicznie świadomych kierowców, oferująca niskie koszty eksploatacji przy codziennym użytkowaniu. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej, biały Peugeot 3008 gwarantuje stylowy wygląd i nowoczesne technologie.

Najczęstsze pytania

Biały kolor Peugeota 3008 może wymagać częstszego mycia, ale nowoczesne lakiery są odporne na zabrudzenia. Regularne mycie i woskowanie pomoże utrzymać świeży wygląd. Warto rozważyć powłokę ceramiczną, która ułatwi czyszczenie i ochroni lakier przed drobnymi zarysowaniami, zachowując piękno białego koloru na dłużej.

Silnik 1.6 benzyna w Peugeot 3008 zużywa średnio 7-8 l/100km w cyklu mieszanym, podczas gdy diesel 1.5 BlueHDi około 5-6 l/100km. Różnica jest znacząca, szczególnie przy dłuższych trasach. Jednak warto pamiętro, że rzeczywiste zużycie paliwa zależy od stylu jazdy, warunków drogowych i obciążenia pojazdu.

Automatyczna skrzynia biegów w Peugeot 3008 znacząco podnosi komfort jazdy, szczególnie w mieście. Nowoczesne automaty są efektywne i mogą przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa. Mimo wyższej ceny zakupu, automat jest wart rozważenia ze względu na wygodę, płynność jazdy i potencjalnie wyższą wartość odsprzedaży pojazdu.

Hybryda plug-in w Peugeot 3008 oferuje możliwość jazdy w trybie elektrycznym na krótkich dystansach, co znacząco obniża koszty codziennej eksploatacji. Zapewnia też niższą emisję CO2 i lepsze osiągi dzięki połączeniu silnika spalinowego z elektrycznym. Dodatkowo, hybrydy często objęte są ulgami podatkowymi i mogą korzystać z przywilejów dla pojazdów niskoemisyjnych.

Biały Peugeot 3008 generalnie dobrze trzyma wartość na rynku wtórnym. Biały kolor jest uniwersalny i popularny, co zwiększa grono potencjalnych nabywców. Wersje z silnikiem diesla lub hybrydowe mogą zachować wyższą wartość ze względu na niższe koszty eksploatacji. Kluczowe dla dobrej ceny przy odsprzedaży są: regularny serwis, niski przebieg i dobry stan techniczny pojazdu.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Amortyzacja Aut Używanych: Jak Działa i Na Co Zwracać Szczególną Uwagę
  2. Sprzedajesz auto? Obowiązki mogą niemile zaskoczyć sprzedającego
  3. Co z wyposażenia jest obowiązkowe w Twoim aucie? Kompletna lista
  4. Pęknięta Szyba: Co Robić? Jak Naprawić Pęknięcie w Domu?
  5. Kontrolki Dacia: Znaczenie i opis kontrolek w samochodach Dacia
Autor Maciej Kotula
Maciej Kotula

Witajcie na moim blogu motoryzacyjnym! Nazywam się Maciej Kotula i od ponad 20 lat pasjonuję się samochodami. Jako właściciel tego portalu, pragnę dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi entuzjastami motoryzacji. Na moim blogu znajdziesz szczegółowe recenzje najnowszych modeli aut, praktyczne porady dotyczące eksploatacji i napraw, a także aktualne informacje o przepisach drogowych. Moim celem jest dostarczenie wartościowych i rzetelnych treści, które pomogą Ci w pełni cieszyć się jazdą oraz zadbać o swoje auto. Dołącz do naszej społeczności i odkryj świat motoryzacji na nowo!

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły